Opis
• Piękne barokowe arie o miłości, szczęściu i rozpaczy…
• Alessandro Stradella musiał sam odczuwać te wszystkie emocje, które wyraża poezja jego arii, czego dowodem jest fakt, że jego burzliwe życie (miłosne) zakończyło się zabójstwem dokonanym przez zazdrosnego rywala.
• Muzyka Stradelli jest najwyższej jakości i jako taka uzyskuje współcześnie coraz większe uznanie.
• Świetne wykonania na instrumentach z epoki przez Harmonices Mundi pod batutą Claudia Astronia oraz przez wspaniałą szwedzką sopranistkę Susanne Rydén.
Alessandro Stradella tworzył utwory w każdym niemal gatunku – sakralne i świeckie. Znany jest z tego, że prawdopodobnie skomponował pierwszy instrumentalny concerto grosso, a wielu jego operom towarzyszą recytatywy. W dwóch z nich występują także najwcześniejsze sceny szaleństwa. Jednak dopiero w jego utworach wokalnych możemy usłyszeć, jak dalece innowacyjnym kompozytorem był Stradella – miał on rzadko spotykane wyczucie i przenikliwość względem tekstów. W połączeniu z jego skończonym mistrzostwem kontrapunktu, które skutkowało niezwykłą relacją między partiami wokalnymi i instrumentalnymi, wyróżnia go to spośród mu współczesnych jako najwyższej klasy kompozytora.
Tematy wszystkich arii obracają się wokół miłości pod jej różnymi postaciami – uwielbienia, czułości, żarliwej namiętności, tęsknoty, wychwalania piękna, ale również jej cierpkości, kapryśnej natury, mrocznej strony miłości, która prowadzi do zazdrości, gniewu, mściwości i w końcu do rozpadu samej miłości… choć z nadzieją na jej ponowne rozpalenie pewnego dnia.
Mimo że muzyka ta ma już ponad 300 lat, a nazwiska poetów już dawno zaginęły w mrokach historii, muzyka Stradelli przemawia do nas w całkowicie nowoczesny sposób. Jest to muzyka wyrażająca głębie uczucie i brzmi dziś tak samo świeżo, jak brzmiała pod koniec XVII w.