Opis
Książka jest podzielona tematycznie na cztery części. Część I jest poświęcona podstawowym pojęciom klasycznej teorii gier (postać ekstensywna i normalna gry, pojęcie strategii czystych i mieszanych, oczekiwane wypłaty, klasyczne przykłady gier w postaci normalnej). Część II jest poświęcona analizie racjonalnych zachowań (strategii) graczy w grach statycznych (jednoetapowych) w postaci normalnej. Przedstawiono m.in. strategie zdominowane, efektywne, najlepszej odpowiedzi, związki między nimi, konflikt interesów indywidualnych i grupowych. Podano przykłady gier o nieprzeliczalnych zbiorach strategii, omówiono pojęcie równowagi Nasha, sposób wyznaczania mieszanych strategii równowagi. Części III i IV są poświęcone rozwijającym się ostatnio nowoczesnym zagadnieniom teorii gier, w szczególności teorii kontraktu i modelowaniu różnych form niepełnej informacji w grze. Przeanalizowano racjonalne zachowania graczy w grach dynamicznych. Opisano bayesowskie modele gier i ciekawe dla zastosowań przykłady (np. aukcje, gry z sygnalizacją).