Opis
Głównym zamierzeniem zespołu autorów niniejszej książki była identyfikacja i ocena strategii marketingu międzynarodowego polskich przedsiębiorstw eksportujących swoje produkty na rynki zagraniczne. Autorzy zaproponowali wielowymiarowe podejście
do badania tych strategii.
Na podstawie szeroko zakrojonych badań autorzy zaprezentowali:
•charakter i znaczenie misji w strategiach rozwoju polskich firm eksportujących,
•motywy i uwarunkowania internacjonalizacji działalności polskich eksporterów i, szerzej, eksport jako strategię wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne,
•strategie obecności polskich eksporterów na rynkach międzynarodowych,
•sferę instrumentalno-czynnościową marketingu polskich firm na rynkach zagranicznych,
•studia przypadków (case studies) strategii polskich eksporterów.
Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych uczelni różnego typu, menedżerów firm eksportujących lub zamierzających wejść na rynki zagraniczne oraz osób odpowiedzialnych za projektowanie i realizację strategii marketingu międzynarodowego.