Opis
(....)Praca jest głębokim studium z obszaru dydaktyki akademickiej, wchodzącym w samo sedno podjętego zagadnienia. Treści składające się na książkę wiąże osoba studenta i sam proces studiowania oraz zadania i funkcje z tej roli wynikające. Autorzy poszczególnych tekstów pochylają się nad studentem, którego osobę ze wszystkimi należnymi jej atrybutami oraz jego szeroko rozumiane dobro czynią przedmiotem dociekań naukowych w kontekście stanu współczesnej kultury. Autorzy książki podejmując się rozważań nad samą istotą przedmiotu pedagogiki szkoły wyższej studentem we wspólnocie akademickiej, podnoszą również kwestie przemian o charakterze organizacyjnym wynikające z Karty Bolońskiej. Książka składa się z 23 autorskich artykułów zgrupowanych w sześciu częściach zatytułowanych kolejno: Konteksty, Studiowanie, Relacje, Potrzeby, Aktywność, Warsztaty oraz Informacje zawierające bibliografię publikacji na temat studentów i studiowania.... Książka jako całość odznacza się oryginalnym ujęciem tematu, przejrzystą konstrukcją oraz bogactwem materiału poznawczego zarówno w zakresie teoretycznej refleksji wiedzionej przez Autorów w dialogu z innymi znaczącymi pozycjami w tej tematyce, jak i w zakresie danych z własnych badań empirycznych. Książka jest dziełem wartościowym i dojrzałym zarówno w warstwie merytorycznej jak i formalnej (....)