Opis
Dla każdej grupy wiekowej przygotowane są 4 części kart pracy.
Każda część umownie odpowiada jednej porze roku. Podczas pracy z jedną częścią kart pracy dzieci sukcesywnie poznają jednego z Supersmyków.
Fantastyczna postać Supersmyka towarzyszy dzieciom podczas rozwiązywania niektórych zadań, całą grupę Supersmyków dzieci poznają bliżej na wybranych rozkładówkach wprowadzających do tematu tygodnia.
Supersmyki mają swoje zainteresowania oraz pory roku, które szczególnie kochają!
Zadania w kartach pracy cechuje narastanie poziomu trudności oraz cykliczność w utrwalaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności.
Przedszkolak przyswaja sobie wiedzę i umiejętności w tempie zgodnym z jego aktualnymi możliwościami poznawczymi.
Temat tygodnia
Każdy temat otwiera barwna, interesująca ilustracja, która zachęca dziecko do stawiania hipotez, prezentowania posiadanej wiedzy i odkrywania obszarów poszukiwań, które będą realizowane w bieżącym tygodniu.
Kolorowa ilustracja wzbudza ciekawość dziecka, aktywizuje całą grupę przedszkolaków i ukierunkowuje ich działania.
Zdjęcia i ilustracje
W kartach pracy znajduje się wiele zdjęć, które ukazują realizm otaczającego nas świata.
W zależności od tego, co jest prezentowane w serii Supersmyki spotkać można kilka rodzajów graficznego ujęcia omawianych zagadnień.
Okazy naturalne (np. zwierzęta), zjawiska znane z codziennego życia to materiały doskonale prezentujące się na zdjęciach.
Barwne, ciepłe ilustracje wspaniale obrazują treści opowiadań lub baśni.
Sprzyja to rozwijaniu spostrzegawczości u dzieci, kształtuje umiejętność interpretowania zdarzeń, logicznego myślenia, kojarzenia faktów i stanowi pretekst do kształcenia umiejętności wypowiadania się.
Charakterystyka kart pracy:
1. Każdy temat tygodnia zainicjowany został w formie pytania.
Dlaczego pewien czwartek jest tłusty?
- W jakim wydarzeniu uczestniczą dzieci?
- Spójrz na kalendarz. Czy wiesz, jakie wydarzenie obchodzimy tego dnia?
- Popatrz na dzieci. Wskaż, które elementy nie pasują do ich przebrań. Czy potrafisz powiedzieć, kto jest ich właścicielem?
- Które dziecko nie wymieniło się żadnym elementem swojego stroju?
- Powiedz, jaki jest twój wymarzony strój na bal karnawałowy?
2. Każdy tydzień pracy z przedszkolakami rozpoczynamy od kolorowej ilustracji, która jest wprowadzeniem do tematu tygodnia.
3. Każde pytanie jest tematem tygodniowych zajęć z dziećmi.
4. Każdy dzień zbliża dzieci do odpowiedzi...