Opis
Monografia jest pierwszą w języku polskim publikacją poświęconą innowacyjnemu systemowi transportowemu o nazwie PRT (Personal Rapid Transit) będącemu systemem transportu miejskiego, który składa się z wielu pojazdów (najczęściej 3- lub 4-osobowych) całkowicie zdalnie kierowanych (bez udziału kierowcy) realizujących transport door to door (tzn. od przystanku początkowego do końcowego bez przystanków pośrednich). Pojazdy poruszają się zazwyczaj po lekkiej infrastrukturze napowietrznej łatwo podlegającej rozbudowie o nowe elementy sieci (linie, przystanki itp.). Napęd pojazdów jest elektryczny. Komisja Europejska postrzega w PRT być może nowe rozwiązanie dla systemów transportowych w miastach. Oprócz ogólnej charakterystyki systemów PRT autor podejmuje problemy dotyczące analizy efektywności tego typu transportu oraz przedstawia rozwiązania konstrukcyjne (w tym oryginalne konstrukcje chronione patentami). Opisuje również zagadnienia sterowania i zarządzania, niezawodności i bezpieczeństwa oraz symulacji komputerowych. Publikacja w dużej mierze stanowi podsumowanie prac prowadzonych przez autora w ramach projektu „ECO-Mobilność”.