Koncepcja cyklu została oparta na zasadzie, że uczenie się matematyki polega na samodzielnym konstruowaniu wiedzy, rozumowaniu logicznym, krytycznym, przyczynowo-skutkowym i wizualno-przestrzennym.
Podręcznik uczy dzieci dostrzegania związku matematyki z rzeczywistością oraz jej praktycznego zastosowania w codziennym życiu (np. do obliczeń zegarowych, wagowych, pieniężnych). Opis serii Nowe możliwości i rozwiązania to najkrótsza charakterystyka cyklu podręczników do edukacji wczesnoszkolnej „Szkoła na TAK!”. Ułatwiamy poznawanie świata, rozwijamy umiejętności komunikacyjne i przygotowujemy najmłodszych do efektywnej nauki w przyszłości. Wybierz cykl, któremu nauczyciele powiedzieli TAK! Przygotowując nowe podręczniki wzięliśmy pod uwagę realne wyzwania przed którymi każdego dnia stają nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Dzieci wymagające wciąż nowych bodźców, zróżnicowanie pod kątem predyspozycji i umiejętności oraz wiele innych zagadnień znalazło swoje odzwierciedlenie na kolejnych stronach nowych publikacji.
Materiały do cyklu „Szkoła na TAK!” powstały w oparciu o metodę design thinking, polegającą na całkowitym skupieniu się na potrzebach nauczycieli i uczniów. Dzięki wieloetapowym rozmowom i konsultacjom z nauczycielami dogłębnie zrozumieliśmy ich potrzeby. Duży nacisk położyliśmy również na zbadanie potrzeb współczesnych uczniów oraz zmiany, które spowodowała pandemia i inne czynniki, które wywarły wpływ na społeczeństwo w ostatnich latach.