Opis
Problematyka podjęta w publikacji dotyczy integracji oraz integracji międzykulturowej uczniów Zespołu Szkół im. Zygmunta Mineyki przy Ambasadzie RP w Atenach. Podstawowym kontekstem teoretycznym pracy są zagadnienia integracji (społecznej, kulturowej), specyfika integracji dzieci imigrantów w Szkołach w Europie oraz edukacja międzykulturowa.
Szczególną uwagę autorka poświęca zagadnieniom międzykulturowości i sposobom jej wspierania przez działania szkoły polskiej. Środowisko będące przedmiotem eksploracji badawczych to uczniowie i nauczyciele ZSpARP w Atenach. Placówka ta jest wyjątkowa w swej specyfice przez to, że jako jedyna w świecie realizuje ramowy program nauczania szkoły polskiej, funkcjonując poza granicami kraju. Celem badań są poznanie i opis tego, w jaki sposób szkoła polska funkcjonuje i poprzez jakie działania wspiera proces integracji międzykulturowej uczniów. Założeniem autorki było również rozpoznanie czynników generujących poziom tej integracji, wreszcie sformułowanie wniosków w postaci postulatów w zakresie kształcenia międzykulturowego uczniów szkoły polskiej w Atenach.