Szkoła projektowania graficznego to podstawowy kurs z tej dziedziny, przeznaczony dla projektantów graficznych pracujących w wydawnictwach, w filmie i zajmujących się mediami cyfrowymi. Praktyczne porady obejmują wszystkie aspekty projektowania graficznego – od zagadnień fundamentalnych do opracowywania oryginalnych pomysłów i tworzenia gotowych projektów graficznych.
Kurs dotyczy różnorodnych mediów – mediów cyfrowych, witryn internetowych, czasopism, książek i identyfikacji wizualnej firm. Zawiera liczne ćwiczenia, instrukcje dla studentów i pokazuje pracę nad rzeczywistymi projektami.
Uaktualnione, ósme wydanie zawiera nowe zadania oraz w pełni uzupełnione listy lektur. W książce zamieszczono wiele nowych ilustracji, zarówno prace profesjonalistów, jak i świetne przykłady projektów wykonanych przez studentów. Ważnym nowym dodatkiem jest przedstawienie nowego oprogramowania oraz dawnych technik druku, takich jak risografia czy sitodruk, które ponownie zyskują coraz większą popularność.