Opis
Pierwsze kompleksowe opracowanie problemów argumentacji z punktu widzenia logiki, retoryki, językoznawstwa i psychologii. Nie tylko dla studentów, wykładowców, nauczycieli, filozofów, dziennikarzy, prawników, polityków, duchownych, przedstawicieli reklamy czy marketingu, ale przede wszystkim dla wszystkich zainteresowanych:
- teorią i praktyką argumentacji;
- krytycznym myśleniem, tropieniem błędów logicznych;
- zagadnieniami dialogu, dyskusji, debaty;
- związkami logiki i retoryki z argumentowaniem;
- sposobami przekonywania, perswazji, prowadzenia sporów;
- psychologią przekonań.
Słownik zawiera 683 hasła objaśniające najważniejsze, związane z teorią argumentacji terminy; liczne wyraziste przykłady; dziesiątki rozpatrywanych schematów argumentacyjnych; przystępne — nawet dla zdeklarowanego humanisty — wprowadzenie w logikę formalną; sentencje i zwroty łacińskie; sugerującą dalsze lektury bibliografię, a także przewodnik i indeks umożliwiające szybkie wyszukiwanie informacji.
Pozycja pionierska na polskim rynku wydawniczym dzięki swej interdyscyplinarności (wypełnia lukę między logiką formalną a retoryką).