Opis
Kompleksowe opracowanie problemów argumentacji z punktu widzenia logiki, retoryki, językoznawstwa i psychologii. Niezbędny dla studentów, wykładowców, nauczycieli logiki i retoryki. Lektura obowiązkowa dla dziennikarzy, prawników, polityków, przedstawicieli reklamy, marketingu i PR.
Pomocny filozofom, duchownym i wszystkim zainteresowanym:
teorią i praktyką argumentacji;
krytycznym myśleniem, tropieniem błędów logicznych;
zagadnieniami dialogu, dyskusji, debaty;
związkami logiki i retoryki z argumentowaniem;
sposobami przekonywania, perswazji, prowadzenia sporów;
psychologią przekonań.
Słownik zawiera:
terminy i definicje teorii argumentacji;
683 hasła opisowe z zasadami erystyki, negocjacji, wystąpień publicznych oraz psychologii przekonywania;
wiele wyrazistych przykładów ze współczesnej prasy, telewizji, literatury pięknej pokazujących jak skutecznie argumentować, a czego się wystrzegać;
dziesiątki rozpatrywanych schematów argumentacyjnych;
przystępne — nawet dla zdeklarowanego humanisty — wprowadzenie w logikę formalną;
przewodnik tematyczny, który umożliwia szybkie wyszukiwanie haseł powiązanych tematycznie;
bibliografia, wybór zwrotów i sentencji łacińskich;
przewodnik i indeks umożliwiające szybkie wyszukiwanie informacji.
Pozycja pionierska na polskim rynku wydawniczym dzięki swej interdyscyplinarności (wypełnia lukę między logiką formalną a retoryką).
Jeśli chcesz rozwinąć swoje umiejętności przemawiania, negocjowania i perswazji - ten słownik:
pomoże Ci dobrać i uporządkować argumenty;
wyjaśni, jak i kiedy skutecznie je przedstawić;
uchroni przed pułapkami w rozumowaniu;
podpowie, kiedy Twój rozmówca się myli.