Opis
Monografia przedstawia kompleksowo praktyczne aspekty ochrony danych osobowych we wszystkich instytucjach finansowych: bankach, oddziałach instytucji kredytowych i banków zagranicznych, SKOK-ach, zakładach ubezpieczeń, funduszach inwestycyjnych.
Publikacja obejmuje problematykę ochrony danych osobowych klientów i pracowników instytucji finansowych: podstawowe zasady przetwarzania danych, obowiązki i odpowiedzialność administratorów danych i podmiotów przetwarzających je na zlecenie, oraz uprawnienia osób, których dane dotyczą. W opracowaniu omówiono wpływ ostatnich zmian prawnych na obowiązki instytucji finansowych, m.in.: nowy status i zadania administratorów bezpieczeństwa informacji, liberalizację obowiązku rejestracji zbiorów danych osobowych, transfer danych osobowych za granicę oraz marketing telefoniczny. Przedstawiono także skutki reformy ochrony danych w prawie Unii Europejskiej i przełomowego orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, dotyczącego m.in. "prawa do bycia zapomnianym".