Opis
Książka wprowadza Czytelnika w problemy i możliwości wsparcia edukacji matematycznej uczniów z dysfunkcją wzroku dzięki zastosowaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK). Autorzy omawiają rozwiązania informatyczne mogące ułatwić pracę zarówno nauczyciela, jak i uczniów na lekcji, w domu i zdalnie przez Internet. Prezentują doświadczenia i stosowane wspomagające narzędzia TIK w Holandii, Irlandii i w Polsce oraz omawiają zakres dostępności narzędzi dla uczniów niewidomych. Opisane ponaddwudziestoletnie holenderskie doświadczenia skutecznego nauczania matematyki bez stosowania brajlowskiej notacji matematycznej mogą być przykładem rozwiązań usprawniających pracę nauczyciela i ucznia. Autorzy i wydawcy elektronicznych podręczników i testów z matematyki oraz nauczyciele tworzący karty pracy ucznia i inne materiały edukacyjne znajdą w niniejszym opracowaniu wiele informacji zachęcających do tworzenia matematycznych multimedialnych zasobów edukacyjnych atrakcyjnych dla wszystkich uczniów, a jednocześnie dostępnych dla uczniów z dysfunkcją wzroku. Publikacja stanowi wartościową lekturę uzupełniającą dla studentów uczelni kształcących nauczycieli przedmiotów ścisłych, pedagogów, tyflopedagogów i nauczycieli wspomagających, wprowadzającą w świat informatycznych technologii pomocnych w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.