Cztery tysiące lat temu na wschodnim brzegu Nilu, położono fundamenty świątyni Amona-Ra. W ciągu dwóch tysięcy lat kompleks świątynny był stopniowo rozbudowywany i stał się powszechnie znany jako ,,Najbardziej Dobrane z Miejsc"" (Ipet-Isut), szczycąc się największym budynkiem sakralnym na świecie. Dziś miejsce to znane jest jako Karnak i położone jest w Luksorze we współczesnym Egipcie.
Tekhenu: Obelisk Słońca, to ekonomiczna kościana gra euro autorstwa Daniela Tasciniego (Tzolkin, Teotihuacan) i Dávida Turcziego (Anachrony, Kitchen Rush, Tawantinsuyu), która zabierze graczy do starożytnego Egiptu. W tej strategicznej potyczce dla 1 do 4 graczy, manipulują oni kośćmi i dobierają akcje tak, by jak najefektywniej wznieść kompleks świątyń.
Zgodnie z ruchem słońca dookoła obelisku, gracze uzupełniają kości na planszy na początku rundy - są one niezbędne do wykonywania akcji (akcje bez kości są niedostępne). Plansza podzielona jest na sześć części, z których każda wiąże się z innym egipskim bogiem. Pośrodku stoi imponujący obelisk (Tekhenu), który rzuca cień na poszczególne obszary planszy. W rezultacie sektory wokół obelisku są podzielone te położone w pełnym słońcu, zacienione i zupełnie ciemne. W każdej rundzie gracze dobierają wyniki na kościach do swoich zamierzeń i wykonują akcje związane z wartością kości oraz sekcją, z której została dobrana. Zmienna i zależna od graczy pula akcji nadaje niepowtarzalność każdej rozgrywce oraz wymaga od graczy śledzenia ruchów innych graczy i planowania z wyprzedzeniem! Gra toczy się na przestrzeni kilku rund. Wygrywa gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa, zdobywanych na różne sposoby w różnychsekcjach.