Opis
Autorzy książki dzielą się przemyśleniami, nierzadko odwołują się do wyników badań empirycznych, wysuwają postulaty i propozycje dydaktyczne, dotyczące kształcenia odbioru tekstów literackich oraz innych tekstów kultury. Sporo uwagi poświęcają problemom intertekstualności, korespondencji sztuk w edukacji polonistycznje, nie stronią od wymuszanych przez współczesne uwarunkowania kulturowe zagadnień związanych z tekstami multimedialnymi, hipertekstem, subkulturą młodzieżową. Poddając refleksji, analizie i interpretacji teksty funkcjonujące we współczesnej komunikacji, autorzy zwracają uwagę na relacje: tekst - uczeń - nauczyciel w procesie dydaktycznym, na rolę polonisty jako przewodnika, ,,integratora" treści różnych dzieł sztuki. Lektura zamieszczonych w tym zbiorze artykułów przyczyni się do podniesienia świadomości merytorycznej polonistów, skłoni ich do przemyśleń dydaktycznych nad sposobami funkcjonowania tekstów w komunikacji, a dydaktyków literatury i języka ojczystego będzie inspirować do podejmowania nowych badań nad znajomością przez młodzież tekstów kultury oraz umiejętnością ich czytania.