Opis
Blog, jako zagarnięte przez nabywcę miejsce w sieci, staje się narzędziem-komunikatorem, które pomaga „upublicznić” nadawcę, wydobyć go z tłumu anonimowych użytkowników Internetu, zaakcentować jego obecność przez wizualizację, werbalizację tożsamości i budowanie relacji społecznych. Blog charakteryzuje nadawcę także pośrednio, jego formalny wygląd to wypadkowa wyborów dokonywanych nieustannie w „podróży” przez hipertekst. To nadawca decyduje się na określony wygląd blogu, dobiera jego składniki, komponuje i hierarchizuje treści. Jego działania mają decydujący wpływ na ostateczny kształt tego miejsca w cyberprzestrzeni, które jest wizytówką właściciela, tak jak wygląd mieszkania tworzy w umyśle gościa obraz zamieszkującego w nim lokatora.
(Fragment publikacji)
Książka Rafała Sidorowicza ma charakter interdyscyplinarny, jest publikacją z zakresu językoznawstwa, medioznawstwa i komunikologii, wykorzystana została w niej również wiedza psychologiczna i socjologiczna. Z pewnością zainteresuje ona specjalistów z tych dziedzin, ale także osoby, które piszą blogi i chciałyby udoskonalić swój warsztat.
Z recenzji dr hab. prof. UAM Anny Piotrowicz