Opis
The Long Journey Home to opracowana z myślą o pecetach kosmiczna gra akcji, z dużym sandboksowym uniwersum i elementami roguelike. Gracz wciela się w kapitana statku kosmicznego, który w wyniku wypadku zostaje wyrzucony w odległe rejony galaktyki. Naszym zadaniem jest znalezienie sposobu na powrót na Ziemię.
The Long Journey Home to wydany na PC Windows kosmiczny sandbox z elementami roguelike oraz strategii. Produkcję opracował zespół Daedalic West, czyli wewnętrzne studio deweloperskie firmy Daedalic Entertainment, dla którego jest to debiutancki projekt.
Tłem akcji jest rozległy wycinek kosmosu, gęsto zapełniony planetami, przygodami i obcymi rasami. Twórcy umożliwili zwiedzanie go bez jakichkolwiek ograniczeń: sami dobieramy trasę, zadania oraz sposób ich realizacji. Konieczne jest gromadzenie surowców, walka z wrogami, szukanie artefaktów wymarłych cywilizacji oraz radzenie sobie z siłami natury, takimi jak anomalie grawitacyjne, promieniowanie lub ekstremalnie wysokie temperatury. Możliwe jest także lądowanie na powierzchniach i zdobywanie tam materiałów oraz wykonywanie questów zleconych nam przez inne rasy. Gra posiada system symulowania sił grawitacyjnych. Kierując statkiem, musimy brać poprawkę na orbity ciał niebieskich i planować kurs tak, aby ograniczyć utratę paliwa. W czasie zabawy musimy dowodzić czteroosobową załogą i odpowiednio rozdzielać zadania według kompetencji wybranych kosmonautów. Autorzy zadbali, aby rozgrywka wypełniona była ciężkimi decyzjami, których rezultaty ukształtują zarówno nasz własny los, jak i sytuację całej galaktyki. Dodatkową atrakcją jest system losowego generowania świata, przez co przy każdej rozgrywce czekają na nas nowe przygody i zagrożenia. Ponadto dostępny jest rozbudowany system konwersacji oparty na słowach kluczowych, pozwalający nie tylko zasięgać rad podwładnych, ale również nawiązywać stosunki z obcymi. Co ciekawe, nasze działania są równie ważne co słowa – np. część rozmówców może stać się bardziej podejrzliwa, jeśli podlecimy do nich z włączonymi tarczami. Z kolei inni Obcy mogą to uznać za oznakę mądrości. Również sojusz z jedną frakcją może przyczynić się do agresji ze strony innej rasy, a wykonanie pewnych zadań wpłynąć na pogorszenie się stosunków z jedną z nacji.