Opis
IV tom „Toruńskiego po-ręcznika do fizyki”, tym razem poświęcony fizyce współczesnej, cechuje otwarty, narracyjny styl opowieści, z wieloma odwołaniami do nauk humanistycznych i przyrodniczych. Mieści on sporo informacji wykraczających poza programy szkolne. Nie jest to więc typowy podręcznik dla ucznia, a raczej poradnik metodyczny dla nauczyciela. Nie zawiera jednak rad w rodzaju: „warto byłoby nauczać o cząstkach elementarnych”, ale dostarcza „gotowych” informacji o ich własnościach i miejscu w strukturze materii.
Jednocześnie jest to zapewne pierwszy na polskim rynku podręcznik pełnej ery internetowej, z licznymi odnośnikami do witryn. Z ogromnych zasobów książkowych, uniwersyteckich i internetowych zostały wybrane te wiadomości, które pozwolą uczniowi zainteresowanemu na skonstruowanie własnej ścieżki wiedzy i poglądu na świat. „Minimum programowe” zostało natomiast zawarte na końcu książki.