Autorka szuka sposobów skutecznego, indywidualnego wsparcia wychowanków w budowaniu tożsamości oraz kompetencji do podjęcia samodzielnego i świadomego życia. Podstawowymi kategoriami badawczymi są tytułowe – „tożsamość” i „trauma”. […] Monografia wpisuje się w niezwykle ważny nurt publikacji z pogranicza psychologii, socjologii i polityki społecznej, które dowodzą, jak skomplikowany jest obszar pieczy zastępczej i jak wiele należy zmienić, aby oferowana pomoc uwzględniała wszelkie potrzeby i prawa dzieci oraz młodych dorosłych wychowanków pieczy zastępczej.
dr hab. Marta Danecka, prof. ISP PAN
Książka będzie doskonałą lekturą nie tylko dla praktyków, osób pracujących w pieczy zastępczej, i studentów, którzy się do takiej pracy przygotowują, ale dla wszystkich, którzy mają wpływ na kształt i funkcjonowanie tego systemu opieki. Od ich decyzji i wysiłków bowiem zależy to, w jakim stopniu wskazane w publikacji postulaty i rekomendacje zostaną zrealizowane.
dr Katarzyna Rychlicka-Maraszek