Opis
Innowacja i kreatywność to obecnie powszechnie uznawane siły napędowe sukcesu w biznesie. Najwyżej cenione cechy współczesnych przywódców. Jednak większość z nas przejawia skłonność do rezygnacji z szaty kreatywności na rzecz typów twórczych tych, którzy malują, rzeźbią, projektują lub piszą, by w ten sposób zarabiać na życie. Zapominamy, że jako dzieci wszyscy byliśmy kreatywni, lepiliśmy figurki z gliny i często używaliśmy kredek. Z czasem wielu z nas zniechęciło się do swoich twórczych przedsięwzięć, by ostatecznie skupić całą swoją energię na dążeniu do bardziej tradycyjnych celów.W książce Twórcza odwaga bracia Kelleyowie przypominają, że wszyscy mamy do zaoferowania jakieś pomysły i spostrzeżenia. Przekonują, że kreatywność to stan umysłu, sposób myślenia i proaktywne podejście do znajdowania nowych rozwiązań. Nie wszyscy możemy być artystami, ale każdy może być bardziej twórczym prawnikiem, lekarzem, menedżerem lub sprzedawcą.David Kelley jest założycielem IDEO jednej z wiodących na świecie firm zajmujących się innowacją i projektowaniem jak również twórcą d.school na Uniwersytecie Stanforda.Tom Kelley jest partnerem w IDEO i autorem bestsellerów Sztuka innowacji oraz Dziesięć twarzy innowacji. Zajmuje również stanowisko executive fellow na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley's Haas School of Business.