Opis
Dziś, kiedy transakcyjna praca działu HR (np. system wynagrodzeń, świadczenia) jest coraz częściej zautomatyzowana i zlecana firmom zewnętrznym, nadszedł czas, by specjaliści HR na nowo zdefiniowali i rozszerzyli swoje strategiczne role. Jak mają tego dokonać? Zdaniem Dave'a Ulricha i Wayne'a Brockbanka, specjaliści HR powinni skupić się na tworzeniu wartości dla interesariuszy: klientów i inwestorów oraz menedżerów i pracowników.
Książka stanowi cenną pomoc w dokonaniu tej transformacji. Opierając się na szeroko zakrojonych, trwających osiemnaście lat badaniach, które objęły ponad 29 000 specjalistów HR i menedżerów liniowych, autorzy określają kryteria tworzenia wartości. Radzą, aby wartości te osiągać poprzez:
- wybieranie działań, które tworzą największą wartość,
- właściwe kierowanie działem HR przez odpowiednią strategię i strukturę organizacyjną,
- rozwijanie umiejętności i kompetencji specjalistów HR oraz pozostałych pracowników firmy,
- dopasowanie swojej pracy do wymagań interesariuszy,
- obserwowanie zewnętrznych warunków biznesowych i dostosowywanie do nich swoich działań.