Opis
Ćwiczenia są integralnie związane z podręcznikiem wiodącym. W okresie przygotowawczym ćwiczą spostrzegawczość uczniów, służą rozwijaniu słuchu fonematycznego, sprzyjają doskonaleniu sprawności motorycznej.Mając na uwadze to, że nie wszystkie dzieci 6-letnie są gotowe do pisania, zwracamy szczególną uwagę na ustopniowanie i dobór odpowiednich ćwiczeń w pisaniu. Dlatego ĆWICZENIA zawierają dużo zadań graficznych, literopodobnych i rozmachowych. Początkowo zachęcają do odtwarzania kształtów, następnie do pisania po śladzie i w dalszej kolejności do pisania samodzielnego. W ĆWICZENIACH na wprowadzenie, utrwalenie i pisanie litery przeznaczone są dwie rozkładane strony. ►Po lewej stronie podany jest duży wzór litery wielkiej i małej napisany po śladzie. Służy on do ćwiczeń rozmachowych, do kilkakrotnego obwodzenia kształtu litery.► Po prawej stronie znajdują się ćwiczenia w pisaniu po śladzie litery małej i wielkiej w liniach 1,5 cm. Stopniowo linie zwężają się do 1 cm, a następnie do 0,7cm. Pisanie po śladzie liter, sylab, wyrazów i krótkich zdań utrzymuje się do końca I semestru. Potem pisanie staje się stopniowo coraz bardziej samodzielne. Pojawiają się ćwiczenia związane z tekstem lub z ilustracją z PODRĘCZNIKA.