Opis
Układanki tematyczne dla dzieci od trzeciego do szóstego roku życia mogą być wykorzystane zarówno do stymulacji, jak i terapii w sytuacji zakłóceń rozwoju.
Umiejętność dokonywania syntezy obrazów znanych jest zależna przede wszystkim od prawidłowej pracy prawej kory wzrokowej, jednak pomoce zostały przygotowane tak, by pobudzać także aktywność lewej półkuli mózgu. Podejście od symultanicznego (całościowego, globalnego) działania prawej półkuli do sekwencyjnego (relacyjnego, linearnego) przetwarzania lewej półkuli znacznie ułatwi proces kształtowania się lewej kory jako dominującej do przetwarzania języka mówionego i pisanego.
Podczas układania dzieci ćwiczą:
- koncentrację na bodźcach wzrokowych,
- umiejętność dokonania syntezy na podstawie wychwyconych części obrazka (prawa półkula),
- dostrzeganie podobieństw (prawa półkula),
- nazywanie obiektów (prawa półkula),
- umiejętność przeprowadzania analizy (lewa półkula),
- ujmowanie relacji między elementami (lewa półkula),
- dostrzeganie różnic (lewa półkula),
- linearny porządek (lewa półkula).