Opis
Zestaw wspomagający rozwój kluczowych kompetencji uczniów w edukacji wczesnoszkolnej:
do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych w klasach 1-3
do zajęć ogólnych w klasach 1
Zestawy kart pracy oraz interaktywnych ćwiczeń:
świetnie sprawdzają się przy pracy z uczniami o podwyższonym ryzyku dysleksji, dysortografii i dyskalkulii;
doskonale wspomagają pracę korekcyjną z dziećmi, które natrafiły na problemy o podłożu wychowawczym lub emocjonalnym;
są przeznaczone do pracy z wszystkimi dziećmi, aby dobrze nauczyły się czytania, pisania, liczenia.
Materiały są zgodne z podstawą programową, przewidziane do realizacji w ciągu całego roku szkolnego:
ćwiczenia na tablice multimedialne – do zastosowania na komputerach i tablicach interaktywnych;
karty pracy – do samodzielnej pracy uczniów.
Pomocne w edukacji włączającej
Zestaw Umiem jest pomocny w pracy z dziećmi w oddziałach terapeutycznych i oddziałach integracyjnych w wieku 8-12 lat, a wypadku dzieci z większymi deficytami rozwoju intelektualnego również w starszym wieku.
Zestaw pomaga w rozwoju kluczowych kompetencji m.in. wśród uczniów:
z niewielkim deficytem rozwoju intelektualnego,
niewielkimi problemami widzenia i słyszenia,
różnymi formami nadpobudliwości (np. ADHD),
problemami ze spektrum autyzmu.
Ćwiczenia interaktywne i karty pracy z serii Umiem wykorzystują między innymi:
oddziaływania wielozmysłowe,
angażowanie aktywności ucznia, w tym aktywności ruchowej,
wspomaganie koncentracji,
unikanie sytuacji kłopotliwych dla ucznia pod względem emocjonalnym lub komunikacyjnym.