Opis
Na tle opisywanych przez licznych badaczy kryzysów w wielu dziedzinach życia indywidualnego i społecznego, Autorka - jako psychosyntetyk i promotorka zdrowia - przez lata zgłębiała ich przyczyny, artykułując je w szeregu swoich wypowiedzi i publikacji. Formułowała w ten sposób model ""edukacji dla przyszłości"", aby ""nie trzeba było terapii"". Bazowała przy tym na własnym doświadczeniu traumatycznego dzieciństwa i jego konsekwencji na zdrowie i życie, wielu lat pracy naukowej w medycynie oraz interdyscyplinarnych poszukiwaniach ""łącznika"" pomiędzy życiem osobistym człowieka, jego zdrowiem, jak i dobrostanem społecznym (włączając rodzinę i stan świata). Sięgała przy tym do filozofii nauki i jej odzwierciedlenia w różnych jej dziedzinach, a w efekcie kształcenia jednostki na wszystkich etapach jej rozwoju. Książka jest II uzupełnionym wydaniem książki ""Uniwersytet zintegrowanego kształcenia"", opublikowanej przez Wydawnictwo Adam Marszałek w 2019 roku.
Książka jest ""dziełem"" jej życia, a przede wszystkim wkładem Autorki w zaistnienie zintegrowanego paradygmatu Nauk o Sobie i Życiu, włączając duchowy aspekt siebie i świata. Jest uzupełnieniem książki p.t. Edukacja człowieka Nowej Ery dla zdrowia własnego i Ziemi. Książka otrzymała dwie naukowe recenzje.