Opis
Podręcznik obejmuje zagadnienia programu nauczania dotyczące modułu: ,,Aspekty upowszechniania informacji"". W początkowych rozdziałach omówiono polityczno-społeczne znaczenie globalizacji, bazy, dokumenty i serwisy w sieci oraztechniki prezentacji informacji. Następnie przedstawiono systemy nawigacji i komunikacji satelitarnej - GPS i GIS.Obszernie potraktowano tematykę biznesu elektronicznego - e-marketing, e-commerce, e-banking, e-consulting, e-service, e-learning i in., a także zarobkowania w sieci.Szczególną uwagę poświęcono bezpieczeństwu w sieci - zachowaniu anonimowości w Internecie, certyfikatom i podpisom cyfrowym oraz kluczom publicznym i prywatnym. Na zakończenie omówiono różne rodzaje zagrożeń przestępczymi czynami popełnianymi w sieci, zwalczanie wirusów komputerowych oraz zastosowanie oprogramowań blokujących. Podręcznikowi towarzyszy CD - ""Upowszechnianie informacji. Cz. 3. Materiały uzupełniające"".