Transfer technologii realizowany przez sieci innowacji jest zjawiskiem, które na stałe wpisało się w krajobraz relacji międzyorganizacyjnych. Jego upowszechnianie służące osiąganiu celów biznesowych przez wszystkich uczestników, a także przyciąganie nowych, należy postrzegać jako strategiczne wyzwanie stojące przed zarządzającymi sieciami transferu.
Szczególną rolę w rozwijaniu transferu technologii w sieciach innowacji odgrywają wydarzenia upowszechniające innowacyjne technologie. Ciężar organizacji takich wydarzeń o zasięgu ponadregionalnym, a nawet ponadkrajowym, spoczywa na sieciach innowacji, co wymaga ram organizacyjnych i umiejętności zarządzania sieciami o tak dużym zasięgu. Integracja stron transferu technologii poprzez sieci prowadzi do powstania bardziej skutecznego systemu, a to z kolei do osiągania lepszych rezultatów. Klienci osiągają indywidualne korzyści, a organizacje współdziałające rozwijają się. Pojawia się pytanie o możliwości i uwarunkowania organizacji wydarzeń popularyzujących innowacyjne technologie, które będą prowadzić do upowszechniania transferu technologii.