Opis
Urban Panic"" to kafelkowa gra planszowa, przeznaczona dla 2 do 4 graczy w wieku od 10 lat. Gracze wcielą się w rolę inwestorów budowlanych, projektujących miasta przyjazne mieszkańcom. Z pomocą architekta, burmistrza, planistki, inżyniera, a nawet szpiega, muszą zadbać o każdy aspekt życia miejskiego odpowiednią liczbę miejsc pracy, inwestycje w przemysł i miejsca rozrywki, ekologię i budżet miejski.
Już dziś wybuduj miasto swoich marzeń i pokonaj rywali w wyścigu o tytuł najlepszego inwestora!
Zasady i cel rozgrywki:
Na początku rozgrywki, każdy z graczy otrzymuje planszetkę, reprezentującą jego miasto. Planszetki mają rozmiar 5x5 kafli, a na środku każdej z nich, znajduje się rynek. Na obszarze gry, dostępnym dla wszystkich graczy, umieszcza się planszę główną.
Celem rozgrywki jest zdobycie jak największej ilości punktów. Gracze zdobywają punkty, poprzez umieszczanie kafli budynków na swojej planszetce. Budynki występują w sześciu rodzajach: biura, elektrownie, fabryki, lunaparki, mieszkania, parki. Każdy z nich, dodaje lub odejmuje punkty, na jednym z pięciu torów punktacji: dochód miasta, ekologia, ilość mieszkańców, liczba mieszkańców, zadowolenie mieszkańców. Gracze powinni umieszczać kafle budynków w taki sposób, aby zrównoważyć ilość punktów na każdym z torów. Powinni dbać też o to, aby wszystkie budynki były połączone z rynkiem znajdującym się na środku planszetki tylko wtedy będą generować punkty.
Gra podzielona jest na tury, w których wykonuje się maksymalnie trzy z czterech dostępnych akcji: architekta, planistki, inżyniera lub burmistrza. Gra kończy się, kiedy jeden z graczy, zapełni całą swoją planszetkę kaflami budynków lub kiedy wyczerpie się pula dostępnych kafli budynków.
Urozmaiceniem rozgrywki są dodatkowe warianty dostępne dla graczy:
zaawansowany w tym wariancie, przed rozpoczęciem rozgrywki, gracze losują pięć z osiemnastu kart celów. Wykonywanie celów nagradzane jest dodatkowymi punktami na koniec rozgrywki. Ponadto, gracze mogą korzystać z niedostępnej w wariancie podstawowym akcji szpiega.
imprezowy - w tym wariancie nie używa się planszy głównej. Nie ma podziału na tury. Wszyscy gracze, w tym samym czasie, losują kafle budynków z puli i układają je na swojej planszetce. Gracz, który zrobi to jako pierwszy, obraca klepsydrę. Po jej przesypaniu gra się kończy. Gracz, który uruchomił klepsydrę otrzymuje dodatkowe pięć punktów.