Opis
Publikacja w sposób kompleksowy prezentuje regulacje ustawy o prawach konsumenta z punktu widzenia praktyków i teoretyków prawa. Na szczególną uwagę zasługuje grupa rozwiązań prawnych dotycząca obowiązków informacyjnych. Jest to swoista próba doregulowania pewnych obszarów, tj. umów które do tej pory pozostawały poza regulacjami ustawowymi. Ustawodawca reguluje tu zakres obowiązku informacyjnego, ale również wskazuje, kiedy przedsiębiorca powinien takie informacje przekazać.
Publikacja omawia najistotniejsze kwestie związane z zagadnieniami ochrony konsumenta, poczynając od wpływu dyrektywy 2011/83/UE o prawach konsumentów nie tylko na polski porządek prawny, ale i na uregulowania w innych państwach, m.in. Niemczech, Holandii i Włoszech.
Publikacja traktuje również o założeniach polskiej ustawy o prawach konsumenta z 30.5.2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 827). Autorzy omawiając zagadnienia ogólne skupiają się na: problemach interpretacyjnych związanych z pojęciem „umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa”, specyfice umów o dostarczanie treści cyfrowych w świetle ustawy o prawach konsumenta, wyłączeniach z zakresu stosowania ustawy o prawach konsumenta (ze szczególnym uwzględnieniem wyłączenia umów o usługi zdrowotne), skutków prawnych świadczenia konsumentowi niezamówionych towarów i usług.
Publikacja adresowana jest w szczególności do prawników, ekonomistów, urzędników, przedsiębiorców, studentów i nauczycieli akademickich, konsumentów, a także do wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o prawach konsumenta.