Opis
Wrażenia użytkownika, czyli User Experience (UX), to jeden z najważniejszych czynników, które decydują o sukcesie produktu cyfrowego. Ostatnio UX staje się szeroką dyscypliną, która wykracza daleko poza tworzenie prostych w obsłudze, estetycznych interfejsów użytkownika. Obecnie uważa się, że o wrażeniach użytkownika decyduje rozbudowany zbiór wielu powiązanych ze sobą komponentów. Najważniejszym z nich jest użyteczność, ale trzeba też uwzględniać kompleksowość funkcjonalności, w odpowiedni sposób zaprojektować interakcje z użytkownikiem, zapewniając również dostępność produktu dla osób o szczególnych potrzebach.
Ta książka jest praktycznym przewodnikiem po metodykach UX dla witryn internetowych, dzięki któremu łatwiejsze staje się zrozumienie zachowań i potrzeb użytkownika. Pokazano tu, jak można zdobyć zaufanie użytkownika. Opisano metodyki UX potrzebne podczas badań, projektowania, tworzenia i testowania produktów. Konsekwentne stosowanie tych metodyk pozwala na zwiększenie współczynnika retencji użytkowników. Opisano wdrażanie zasad UX przy projektowaniu przepływów zadań, szkieletów i prototypów oraz techniki wykrywania luk w ścieżkach wędrówek użytkowników. Omówiono także konwencjonalne standardy dostępności witryn dla wszystkich użytkowników.
Najważniejsze zagadnienia:
Podstawy UX i tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem
Standardy użyteczności UX
Przygotowanie, wdrażanie i optymalizacja strategii UX
Dostępność witryny i testowanie pod kątem dostępności
Wdrażanie Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0
UX: użytkownicy pokochają Twoją witrynę!
O autorach
Marli Ritter jest specjalistką UX i orędowniczką dostępności witryn internetowych. Projektuje witryny internetowe od ponad 20 lat. Zajmuje się również pracą edukatorską w tym zakresie. Dodatkowo interesuje się antropologią kulturową, psychologią i naukami behawioralnymi.
Dr Cara Winterbottom do swoich zainteresowań zalicza psychologię, filozofię i informatykę. W dziedzinie UX specjalizuje się w stosowaniu ilościowych i jakościowych metod badawczych, tworzeniu architektury informacji i projektowaniu interakcji z użytkownikiem.