Opis
Książka W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta stanowi jedną z trzech monografii wieloautorskich – obok Edukacji w perspektywie oczekiwań współczesności oraz Edukacji wobec niepowodzeń i szans ich minimalizacji– składających się na serię wydawniczą Edukacja w Dialogu i Perspektywie, która ukazuje się od 2002 roku i liczy już 21 tomów. Prezentowana edycja dedykowana jest pamięci Profesora Kazimierza Denka, honorowego gościa i stałego uczestnika Augustowskich Spotkań Naukowych, z których wyrosła idea owych publikacji. Przedstawione w monografiach teksty są rezultatem pogłębionej refleksji, analiz i eksploracji wielu wybitnych badaczy, uczestników i obserwatorów rzeczywistości edukacyjnej. Wpisują się w nurt wieloaspektowych debat, projekcji i propozycji zmian oraz zachęcają do kontynuowania dialogu o edukacji.
Redaktorzy naukowi
Wstęp i artykuły w tomie poprzedza niezwykły tekst autorstwa Pani prof. A. Karpińskiej. Autorka wspomina i interpretuje niebywale trafne wypowiedzi, często poetyckie, które były udziałem wystąpień i tekstów prof. K. Denka związanych z ASN. Przypomina przesłania naukowe Profesora, jego poglądy, diagnozy, propozycje zmian dydaktyki. Tekst ukazuje Profesora jako wyjątkowo refleksyjnego, otwartego, zaangażowanego i wspaniałego naukowca, który widział polską dydaktykę szeroko – w kontekście wyzwań i przemian dydaktyki europejskiej […].
Perspektywa dydaktyczna publikacji spina szeroką i wieloaspektową problematykę kształcenia na jego wszystkich poziomach i szczeblach. Odbiorcami mogą być zarówno wytrawni badacze, jak i studenci oraz praktycy.
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Beaty Przyborowskiej