 
            Karty pracy ,,Wędrówka przez pory roku"" to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4-8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku (,,Jesień"", ,,Zima"", ,,Wiosna"", ,,Lato""). 
W części ,,Wiosna"" uwzględniono m.in. następujące tematy:
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:
o    czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
o    zadania z obliczeniami zegarowymi
o    tworzenie prostych infografik
o    kodowanki
o    zagadki
o    i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Joanna Hryń - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania  rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta pedagogiczny,  terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim  doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych na różnych poziomach edukacyjnych. 
Obecnie nauczyciel w szkole przysposabiającej do pracy dla uczniów z umiarkowaną i znaczną  niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami. Chętnie dzieli się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym, co potwierdzają m.in.  liczne publikacje dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w  tym pakiet materiałów dydaktycznych ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny  Start wydawnictwa PWN.
Krystyna Rapiej - oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania  rozwoju, terapeuta dzieci ze spektrum autyzmu, terapeuta integracji  sensorycznej, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim doświadczeniem w  pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na  co dzień pracuje z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w  stopniu umiarkowanym i znacznym.
Regularnie uczestniczy w  szkoleniach, konferencjach i kursach, aby być na bieżąco ze  współczesnymi kierunkami rozwoju pedagogiki specjalnej. Autorka wielu  publikacji poświęconych szkolnictwu specjalnemu oraz pomocy adresowanych do uczniów, m.in. współautorka pakietu materiałów dydaktycznych  ,,Aktywni zawodowo"" z serii Pewny Start wydawnictwa PWN.
 
                     
