Opis
Związek sportu i mediów audiowizualnych stanowi jeden z fenomenów współczesnej kultury, a jednocześnie ważne zjawisko społeczne i gospodarcze. Książka poświęcona jest prywatnoprawnej ochronie widowiska sportowego jako przedmiotu relacji audiowizualnej oraz statusowi prawnemu samej takiej relacji, jak też ograniczeniom ochrony tych dóbr. Zagadnienia te nie były dotąd przedmiotem szerszych opracowań w polskim piśmiennictwie. Książka zawiera dogmatyczną i porównawczą analizę szerokiej gamy problemów prawnych związanych z transmitowaniem widowisk sportowych w telewizji, zwłaszcza z zakresu prawa autorskiego, prawa cywilnego, a także prawa mediów i prawa konkurencji. Próbuje odpowiedzieć na pytanie o podstawy prawne ochrony widowisk sportowych, wskazać dysponenta wyłączności eksploatacji widowiska, scharakteryzować umowę o transmisję telewizyjną, określić status takiej relacji w świetle prawa autorskiego, przedstawić ograniczenia ochrony widowiska i relacji dyktowane wolnością informacji oraz ochroną konkurencji. Książka prezentuje też praktyczne aspekty telewizyjnych transmisji sportowych na gruncie krajowym i europejskim. W szerokim zakresie uwzględnia prawo i orzecznictwo europejskie oraz wybranych państw związane z relacjami sportowymi w mediach audiowizualnych.