""Whisky jest - zresztą nie po raz pierwszy w swoim pogmatwanym i pełnym   meandrów życiu - punkcie zwrotnym. Napój, który w XX wieku zdominował rynek   mocnych alkoholi, stoi przed wyjątkowym wyzwaniem, jakim jest współczesny   klient. Coraz bardziej wymagający, świadomy czaru marketingu i, jak pewnie   przyznaliby niektórzy, coraz bardziej cyniczny. Jak whisky może w ogóle   funkcjonować w świecie, który domaga się natychmiastowej gratyfikacji? Czy   napój, który musi dojrzewać latami, zanim tak naprawdę będzie mógł nosić miano   whisky (i który powinien pozostawać znacznie dłużej w subtelnym towarzystwie   dębiny, aby oddać swój prawdziwy charakter), będzie w stanie dotrzymać kroku   światu, w którym wszystko musi być coraz szybsze, większe i głośniejsze?""(z   Wprowadzenia) Dave Broom jest laureatem prestiżowej Glenfiddich Award   przyznawanej od czterdziestu lat za najlepsze publikacje i programy poświęcone   problematyce kulinarnej.