Opis
Mówią o niej: nieobecna tu, zapatrzona tam
Paulina Basia Perczak zadebiutowała w 2014 roku tomikiem Mirabile Dictu (Black Unicorn), który został zgłoszony do Nagrody im. Wisławy Szymborskiej 2015. Jej wiersze ukazały się w wersji anglojęzycznej na Ourpoetry Archive, w antologiach poetów współczesnych Wydawnictwa Astrum: Modlitwa o miłość, Modlitwy i Zanim zabierze nas wiatr, w tematycznych publikacjach: Poezje wybór osobisty (Wydawnictwo Czerwony Fortepian) oraz w antologiach poezji współczesnej: Miłość w czasach Fejskultury (Wydawnictwo Novatorja) i Marzyciele (Wydawnictwo Chaos Artistic Laboratories).
Swoją twórczość zamieszcza na prowadzonym od kilku lat blogu o późnym macierzyństwie oraz na międzynarodowym, wielojęzycznym serwisie społecznościowym poświęconym poezji: Emultipoetry.eu. Jej wiersze ukazały się w ramach akcji Wiersze na murach zainicjowanej w październiku 2002 roku autorską akcją Michała Zabłockiego 366 wierszy w 365 dni w Warszawie i Krakowie. Publikowała na łamach kieleckiego magazynu kulturalnego Projektor oraz kwartalnika artystyczno-literackiego Ypsilon.
W kwietniu 2018 r. ukazała się jej powieść Późne macierzyństwo jak pudełko wierszy, w czerwcu 2018 r. - kolejny tomik wierszy pt.: Wiersze jadalne i trujące, we wrześniu - zbiór haiku. Jej ostatni tomik pt.: Wiersze pisane lewą ręką (Wydawnictwo Miniatura, 2020), dostał się do pracowni Po Debiucie, realizowanej w ramach Festiwalu Literackiego Stacja Literatura 23 w Stroniu Śląskim.
Jest autorką dwóch sztuk teatralnych pt.: Matka Polka Upupiona oraz Bez jednej ręki (życiowy dramat w trzech aktach).