Opis
W podręczniku z ćwiczeniami szczególny nacisk jest kładziony na praktyczne aspekty matematyki i rozwój logicznego myślenia. W klasie 3 w nauczaniu matematyki kontynuowane jest doskonalenie umiejętności matematycznych zdobytych w klasie 1 i 2.
Uczeń także:
dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100 z przekroczeniem progu;
wie, że dodawanie i odejmowanie to działania odwrotne (sprawdza wynik dodawania za pomocą odejmowania i odwrotnie);
stosuje przemienność dodawania (wie, że kolejność dodawania składników nie ma wpływu na wynik);
mnoży i dzieli liczby w zakresie 100;
wie, że mnożenie i dzielenie to działania wzajemnie odwrotne (sprawdza wynik dzielenia za pomocą mnożenia i odwrotnie);
stosuje przemienność mnożenia (wie, że kolejność mnożenia czynników nie ma wpływu na wynik);
układa pytania do treści zadań, wskazuje i poprawia błędy w treści zadań;
odczytuje i zapisuje liczby od 0 do 1000;
liczy w przód i w tył po jeden, po dziesięć i po sto w zakresie 1000;
porównuje liczby w zakresie 1000, używając określeń: większa, mniejsza, równa, stosuje znaki: =, <, >;
wskazuje liczby parzyste i nieparzyste w zakresie 1000;
oblicza obwody figur geometrycznych: trójkąta, kwadratu, prostokąta (miarę wyraża w centymetrach);
mierzy długości za pomocą metra krawieckiego, taśmy mierniczej (miarę wyraża w centymetrach);
rozwiązuje zadania z treścią i wykonuje obliczenia dotyczące miar bez używania wyrażeń dwumianowanych;
mierzy i rysuje odcinki o długości wyrażonej w centymetrach i milimetrach, porównuje ich długość;
waży przedmioty (wagę wyraża w gramach, dekagramach i kilogramach, nie zamieniając jednostek);
wykonuje obliczenia dotyczące wagi i pojemności;
rozpoznaje wszystkie polskie monety i banknoty, zna ich wartość;
czyta i zapisuje daty, zna liczbę dni w poszczególnych miesiącach;
odczytuje i zaznacza godziny na zegarze w systemie dwudziestoczterogodzinnym.