Opis
Niniejszy, już V tom z Serii poświęcony jest aktualnym zagadnieniom prawa własności intelektualnej w szeroko rozumianym obrocie elektronicznym, a w szczególności w Internecie. Autorzy tomu, zarówno naukowcy jak i praktycy, z różnych perspektyw spojrzeli na problematykę praw autorskich, wynalazków, znaków towarowych, ochrony dóbr osobistych i danych osobowych oraz domen internetowych i reklamy.
W zakresie problematyki prawnoautorskiej autorzy poruszają przede wszystkim kwestie zasady terytorialności, odpowiedzialności za naruszenia praw autorskich i pokrewnych przez tzw. host-providerów, problematykę nakazów sądowych nakładanych na pośredników internetowych, licencji na korzystanie z utworów muzycznych on-line, dozwolonego użytku prywatnego w zakresie utworów rozpowszechnianych w Internecie, rozpowszechniania utworów w postaci streamingu i usług tzw. zestawiania wiadomości powiązanych z zamieszczaniem linków internetowych.
Z punktu widzenia zasad uczciwej konkurencji rozważane są problemy prawne związane z reklamą kontekstową i reklamą behawioralną.
Omawiane są też kwestie o zasadniczym znaczeniu w szerszym kontekście działalności w środowisku cyfrowym, jak problematykę zdolności patentowej rozwiązań informatycznych, zasady dotyczących tzw. chmury obliczeniowej oraz rejestracji i korzystania z domen internetowych.
Tom V łączy więc różne, ale aktualne zagadnienia dotyczące problematyki własności intelektualnej, które pojawiły się w ostatnim czasie w związku z niezwykle szybkim rozwojem Internetu.