Opis
Autor- światowy autorytet w dziedzinie zarządzania strategicznego - kompleksowo i bardzo
przejrzyście opisuje:
* najważniejsze narzędzia analizy strategicznej
* główne źródła przewagi konkurencyjnej, w tym zasoby i umiejętności przedsiębiorstwa
* współczesne koncepcje strategii biznesu w kontekście wybranych cech sektorów
* główne wymiary strategii korporacyjnej (rozwoju przedsiębiorstwa]
* społeczną odpowiedzialność biznesu wobec presji maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy.
Autor książki kładzie nacisk na praktyczną realizację strategii, godząc efekt skali z elastycznością, innowacyjność z efektywnością i globalizację z potrzebami lokalnymi. Osiągnięcie sukcesu wymaga bowiem dogłębnego zbadania konkurencji, potrzeb klientów oraz mocnych
i słabych stron firmy. W świetle ostatniego kryzysu finansowego szczególnie ważna jest umiejętność doboru i realizacji strategii konkurowania i rozwoju w dynamicznym, nieprzewidywalnym otoczeniu biznesu.