Opis
Monografia powstała w związku z konferencją naukową pt. „Współczesne wyzwania prawa konsumenckiego” (Kraków, 15–17 września 2015 r.), zorganizowaną przez Katedrę Prawa Cywilnego i Gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, jako efekt współpracy pracowników katedr prawniczych publicznych uczelni ekonomicznych oraz uniwersyteckich katedr prawa cywilnego, handlowego i gospodarczego. Autorzy przedstawili w niej najważniejsze zagadnienia prawa konsumenckiego i poglądy, które stanowią istotny głos w dyskusji nad kierunkami dalszego rozwoju tego prawa.
Publikacja powinna zainteresować teoretyków i praktyków prawa, szczególnie konsumenckiego, a także studentów prawa i przedsiębiorców.
Warto także podkreślić, że publikacja ukazuje się w bardzo istotnym momencie – w rok po wejściu w życie dwóch bardzo istotnych dla ochrony konsumentów unormowań – ustawy o prawach konsumentów i nowelizacji przepisów o upadłości konsumenckiej. Przeważająca część opracowań recenzowanej monografii odnosi się bezpośrednio do tych zmian, dokonuje ich interpretacji i oceny, wskazuje na potencjalne problemy interpretacyjne. Z uwagi na to, że póki co literatura dotycząca wspomnianych zmian legislacyjnych nie jest obszerna, recenzowana monografia stanowi ważny wkład do dyskusji o zmieniającym się prawie konsumenckim.
Z recenzji dr hab. Moniki Jagielskiej