Robert Cialdini w swej bestsellerowej pracy udziela jasnych i przekonujących odpowiedzi na pytania:- Jak nakłonić drugiego człowieka do zmiany sposobu postępowania?- Jak zachęcić do podjęcia lub zmiany decyzji?- Jak dokonać tego, by zmiany takiej zapragnął?- Jak obronić się przed wpływem innych na nasze decyzje?- Jak uniknąć sytuacji, w których dopiero po czasie orientujemy się, że oto ktoś (znowu) naciągnął nas na coś, na co wcale nie mamy ochoty? Do tych rewelacyjnych odkryć prof. Cialdini doszedł nie tylko poprzez typową pracę badawczą, ale zatrudniając się incognito w środowiskach zawodowych praktyków wpływu społecznego - w agencjach reklamowych, firmach ubezpieczeniowych, organizacjach zbierających fundusze na różne cele, a także w firmach handlowych zajmujących się sprzedażą bezpośrednią. We wszystkich tych miejscach podpatrywał ""od kuchni"", jakich technik wpływu społecznego używają zawodowcy.