Opis
Tom inicjuje serię „Studia Glottodydaktyczne” przygotowywaną przez Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum” Uniwersytetu Warszawskiego. Autorzy (językoznawcy, literaturoznawcy, kulturoznawcy, komparatyści, slawiści, logopedzi, lekarze) konfrontują się ze stawianymi glottodydaktyce wyzwaniami, które, na potrzeby tej publikacji, zostały sprowadzone do sześciu pól tematycznych: rozwijanie kompetencji językowej, integracja, mediacja kulturowa, gatunki literackie, specjalne potrzeby uczących się oraz praktyka dydaktyczna.
******
Challenges of Polish Glottodidactics. “Life Begins at Sixty…”
The authors (linguists, literary scholars, culture experts, comparatists, Slavists, speech language therapists, doctors) respond to the challenges of Polish glottodidactics with regard to six subject areas: developing linguistic competence, integration, cultural mediation, literary genres, special needs of learners and teaching practice. The volume initiates the series Studia Glottodydaktyczne [Glottodidactic Studies] prepared by POLONICUM at the University of Warsaw.