Opis
W pierwszej części publikacji zaprezentowano ponad 170 przykładowych wzorów/szablonów pism oraz notatek służbowych, które mogą być pomocne pracownikom komórek finansowych przy bieżącym redagowaniu nowych pism urzędowych czy innej korespondencji służbowej, po uwzględnieniu specyfiki danej jednostki sektora finansów publicznych oraz przyjęciu indywidualnych rozwiązań. Wzory pism urzędowych zostały przypisane do następujących kategorii: • korespondencja z bankami,
• korespondencja z kontrahentami,
• korespondencja z urzędem skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,
• korespondencja dotycząca projektowania, planowania i realizacji budżetu (pisma wychodzące od organu wykonawczego JST),
• korespondencja dotycząca realizacji planów finansowych jednostek podległych, kierowana do organu wykonawczego JST,
• korespondencja pracodawca – pracownik oraz pracownik – pracodawca,
• korespondencja wewnątrzzakładowa (pomiędzy komórkami organizacyjnymi),
• notatki służbowe, zaświadczenia, oświadczenia, upoważnienia oraz pełnomocnictwa