Opis
Publikacja ma charakter konkretnych gier, zabaw oraz pomysłów metodycznych, wplecionych w naturalny rytm pracy z dziećmi 6-letnimi w ciągu całego roku szkolnego. Podkreśla rolę rodziny, zwraca uwagę na kształcenie wszystkich zmysłów, wprowadza w świat baśni, będący inspiracją do poznawania siebie, innych, przyrody, zwyczajów. Dużo miejsca poświęca figurom geometrycznym, uwzględnia potrzebę zabawy w teatr, podkreśla niezwykle ważną umiejętność twórczej aktywności dzieci. Zawiera scenariusze lekcji oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Łączy tradycyjne, sprawdzone i efektywne rozwiązania z mądrym, racjonalnym oraz intuicyjnym nowatorstwem. Zaproponowane przez autorki rytmiczne „tęczowe wierszyki” oparte są na metodzie Dobrego Startu, dzięki której dzieci w wieku przedszkolnym znakomicie przygotowywują się do pisania i czytania, symultanicznie wykorzystując trzy kanały poznawcze: słuch, wzrok, ruch i kinestetykę. Działania z wierszykami można poszerzyć o elementy kinezjologii. Przy każdej z propozycji zabaw znajduje się dokładny opis postępowania. Za równie istotne autorki uznały wpływ baśni na rozwój 6-latków, dzięki, którym dzieci tworzą kanwę dla zrozumienia i oswojenia się z realnym światem i jego problemami. Baśnie, które mają wzbogacać życie i pobudzać wyobraźnię, rozwijać inteligencję, porządkować uczucia a przede wszystkim budzić wiarę w siebie i w swoją przyszłość. Cała książka propaguje konfucjuszowską ideę „wykorzystuj cały świat jako szkołę”, a wykorzystując elementy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz polską metodę Bon Depart autorstwa Marty Bogdanowicz pokazuje, że sensomotoryka dla młodszych dzieci jest typową droga poznawania i zdobywania informacji.