Opis
Czy można zarobić na czymś, co jest za darmo?
Czy chińskie podróbki markowych ubrań poprawiają wyniki sprzedaży w salonach Diora?
Czy naprawdę powinniśmy mieć wyrzuty sumienia, gdy ściągamy z sieci pirackie kopie filmów i płyt?
Na te – i wiele innych! – pytań odpowiada Chris Anderson, autor bestsellerowego Długiego
ogona i redaktor naczelny „Wired”.
Gdy w 2007 roku grupa Radiohead udostępniła za darmo w internecie swój najnowszy album In Rainbows, uznano to wydarzenie za punkt zwrotny. Korzeni ery darmowych produktów trzeba jednak szukać wcześniej – Chris Anderson rozpoczyna swoją książkę m.in. od historii Kinga Gillette’a, który zbudował istniejące do dziś przemysłowe imperium, rozdając za darmo maszynki do golenia z wymiennymi ostrzami.
Anderson, opowiadając o tym, jak zarobić na darmowych produktach, daje nam błyskotliwy wykład nowego modelu gospodarki i marketingu.
Za darmo to książka, która zaskakuje i prowokuje.