Opis
Celem publikacji jest propagowanie metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi. Przedstawiony tutaj program terapeutyczny może być propozycją dla nauczycieli szkół specjalnych i dobrą wskazówką, w jaki sposób można oddziaływać na zajęciach szkolnych na dziecko z całościowym zaburzeniem rozwojowym. Metoda integracji sensorycznej może być wykorzystywana w różnorodnej terapii pedagogicznej. Publikacja ta będzie również bardzo pomocna studentom integracji sensorycznej przygotowującym się do napisania pracy dyplomowej. Niniejsza książka jest drogowskazem dla początkującego terapeuty SI oraz podpowiedzią, jak można poprzez gruntowną ocenę zaburzeń w przetwarzaniu bodźców sensorycznych dokonać obserwacji klinicznej i diagnozy integracji sensorycznej, a co za tym idzie - właściwie dobrać ćwiczenia z zakresu poszczególnych funkcji. Książka składa się z części teoretycznej i części praktycznej, w której zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych przez autora. W pierwszej części czytelnik zapozna się z podstawowymi wiadomościami o metodzie integracji sensorycznej - zawarte są tam informacje dotyczące podstawowych założeń i pojęć SI.