Filmy do przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie dla uczniów klas III gimnazjum lub klas I szkół ponadgimnazjalnych.
Więcej o filmach oraz ich fragmenty do obejrzenia na stronie www.ZakochanieIcoDalej.pl >>
FILM I – Filiżanka czekolady
Zakochanie. Chłopak i dziewczyna – pierwsze związki
Wcześniej czy później przychodzi pragnienie miłości; nastolatek chce już kochać i być kochanym. Pragnie rozwijać wspólny wewnętrzny świat, ufać, chce być cierpliwym, nie skrzywdzić siebie i innych, a także mieć czyste sumienie i szacunek do własnego zachowania.
Takie dylematy przeżywają młodzi bohaterowie filmu, startujący w dorosłe życie. Ich historie potwierdzają jednak tezę, że młodość nie zawsze jest wolna od cierpień i życiowych dylematów.
Jak więc rozumieć własną seksualność i dojrzale ją przeżywać? Jak kochać i być odpowiedzialnym za siebie i innych – to tematy do klasowej dyskusji, która może się zrodzić po obejrzeniu „Filiżanki czekolady”.
FILM II – Ostry makijaż
Wczesna inicjacja seksualna młodzieży
W ciągu jednego roku przeciętny nastolatek obejrzy w TV ponad 9 tys. scen sugerujących współżycie seksualne, z czego ponad 7 tys. (około 80%) przedstawia seks pozamałżeński („Nasze Inspiracje”, nr 1/2012, s. 43). W mediach upowszechnia się i nagłaśnia informację, że wszyscy tak robią, bo seks to fizyczna przyjemność, oderwana od jakichkolwiek konsekwencji.
Fabuła filmu „Ostry makijaż” podaje w wątpliwość te „prawdy”, aby wywołać dyskusję w klasie poruszającą najważniejsze życiowe tematy: prawdziwej miłości, satysfakcjonujących relacji, trwałości małżeństwa, czekania z seksem do ślubu itd.
FILM III – Tato
Pornozniewolenie
Jak rozmawiać z młodzieżą o pornografii, skoro jej dostępność w dobie komputerów, Internetu, telefonów komórkowych stała się o wiele łatwiejsza niż kiedykolwiek wcześniej? Jak uświadomić młodym ludziom, że pornografia prowadzi do przedmiotowego traktowania drugiej osoby, odrywa seks od miłości, małżeństwo od wierności i wolność od wartości?
Ten krótki film o pornozniewoleniu (ojca i syna) wzbudzi u młodych odbiorców dylemat: wchodzić czy może raczej nie wchodzić na drogę uzależnienia i nałogu, z którego później bardzo trudno się wycofać.