Opis
Bot jest nowatorskim interfejsem użytkownika, dzięki któremu można komunikować się z aplikacją w naturalny i intuicyjny sposób. Eksperci przewidują, że wkrótce interfejs konwersacyjny będzie standardowym wyposażeniem aplikacji. Niemniej projektowanie botów jest złożonym zagadnieniem. Trzeba wiedzieć, kiedy je zastosować i jak zapewnić odpowiednią efektywność temu rozwiązaniu. Podczas tworzenia bota należy rozważyć wiele opcji, opracować skuteczny proces komunikacji, wyznaczyć różne przebiegi konwersacji, a także zdefiniować osobowość bota i znaleźć równowagę pomiędzy bogactwem opcji sterowania a ilością tekstu.
Dzięki tej książce łatwiej zrozumiesz naturę botów i nauczysz się je projektować. Zamieszczono tu wiele informacji o pracy projektantów i programistów botów. Poza zagadnieniami teoretycznymi znajdziesz tu także sporo praktycznej wiedzy, wzbogaconej rzeczywistymi przykładami budowania użytecznych botów. Nauczysz się projektowania konwersacyjnych interfejsów użytkownika, poznasz zagadnienia związane z dystrybucją, marketingiem, architekturą i czerpaniem dochodów z takiej działalności. Nie zabrakło także informacji o perspektywach tej branży, o platformach botów i rozwoju rynku botów. Jest to lektura obowiązkowa dla projektantów aplikacji i menedżerów produktu, którzy rozważają wdrożenie tego rodzaju interfejsu w swoich rozwiązaniach!
Dzięki tej książce poznasz:
różne zastosowania botów i dowiesz się, czym jest marka, osobowość, konwersacja
budowę bota i zasady projektowania jego poszczególnych elementów
wszystkie etapy tworzenia bota konsumenckiego i biznesowego
dobre praktyki i nieoczywiste zasady projektowania interfejsów konwersacyjnych
techniki tworzenia i testowania prototypu bota
Bot - interaktywność w nowym wymiarze!
O autorze
Amir Shevat na co dzień zarządza współpracą pomiędzy programistami i projektantami botów. Wcześniej zarządzał programem wspierania młodych firm przez korporację Google — pomagał programistom z całego świata w projektowaniu i tworzeniu lepszych produktów. Shevat jest również autorem popularnego kursu projektowania produktów, dzięki któremu menedżerowie, projektanci i programiści uczą się tworzenia oprogramowania najwyżej ocenianego przez użytkowników.