· Finalistka Dylan Thomas Prize
· Wybór redakcji „The New York Times”
· Najbardziej wyczekiwana powieść roku według The Guardian, LitHub, The Millions i Vogue
Świat nazwał go bestią. Nikt nie pytał, czego naprawdę pragnie.
Francja, rok 1798. W ponurym szpitalu w Wersalu młoda zakonnica czuwa przy umierającym pacjencie – człowieku tak wychudzonym i wyniszczonym, że jego rozdęty brzuch wydaje się nierealny. Mówią, że zjadł złoty widelec, który teraz go zabija. Ale to dopiero początek jego przerażającej legendy.
Tak zaczyna się opowieść o Tarare – wiejskim chłopcu o łagodnym sercu i niezwykłym apetycie, który w czasach Rewolucji Francuskiej przemienia się w postać budzącą grozę i współczucie. Odrzucony przez społeczeństwo, porzuca dziecięcą niewinność i zostaje pochłonięty przez nieposkromiony głód – nie tylko fizyczny, ale i egzystencjalny. Zjada jedzenie, przedmioty, zwierzęta, a nawet... krążą pogłoski, że także dziecko.
„Żarłok” to literacko dopracowana, mroczna i poruszająca powieść historyczna, która rekonstruuje życie Wielkiego Tarare’a , znanego z kart XVIII-wiecznych kronik jako „Obżartuch z Lyonu”. Blakemore z poetycką czułością i brutalnym realizmem opowiada o ciele i duszy w stanie ciągłego łaknienia, o przemocy, miłości, odrzuceniu i przetrwaniu. To książka o głodzie – tym dosłownym i tym symbolicznym – który może uczynić z człowieka monstrum, ale też ofiarę.
Po nagradzanych „Wiedźmach z Manningtree”, A.K. Blakemore powraca z powieścią, która prowokuje, uwodzi i nie daje o sobie zapomnieć. „Żarłok” to hołd dla tych, których historia zepchnęła na margines – i brutalna przypowieść o tym, co się dzieje, gdy świat odwraca wzrok.
Dla fanów Hilary Mantel, Patricka Süskinda, Ottessy Moshfegh i literatury, która nie boi się pytać o granice człowieczeństwa.
Obscenicznie piękna. Każde zdanie jest olśniewające. Potężna i prowokująca . – The New York Times Book Review
Najbardziej makabryczna (i zaskakująco poruszająca) książka, jaką przeczytałam w tym roku.Jeśli twoim noworocznym postanowieniem jest przejście na dietę – mam dla ciebie idealną książkę. – VOGUE
Blakemore jest poetką, a czytelnicy skłonni do podkreślania cytatów mogą się zdziwić, jak szybko zetrą ołówki do resztek. – The Guardian
Porywająca powieść łotrzykowska na pełnym gazie… Blakemore nadaje ciało tej półmitycznej postaci, ukazując jej ucieczkę z pełnego przemocy i nędzy dzieciństwa – Daily Mail
Barokowy triumf na miarę takich klasyków jak Restauracja Rose Tremain czy Pachnidło Patricka Süskinda. Blakemore to pisarka absolutnie pewna swego. – Financial Times