Opis
Współczenie zarządzanie jakością przenika wszystkie sfery funcjonowania przedsiębiorstw i jest jednym z ważniejszych czynników zwiększających ich konkurencyjność na rynku. W czasach kryzysu dobór optymalnego dla danej organizacji systemu zarządzania może decydować o jej przetrwaniu. Dlatego tak ważne jest poznanie istoty i reguł funkcjonowania poszczególnych systemów, zasad zarządzania środowiskowego oraz zarządzania bezpieczeństwem i higiena pracy, a także sposobów łączenia tych systemów. Informacje zawarte w nowym wydaniu podręcznika pomogą Czytelnikowi w: projektowaniu, wdrażaniu i doskonaleniu standardowych systemów zarządzania; planowaniu przedsięwzięć, wyrobów i procesów; monitorowaniu i ocenie efektywności oraz skuteczności przyjętego systemu zarządzania; zastosowaniu procesowego podejścia do działań i systemów, w celu ich ciągłego doskonalenia; rozwiązywaniu problemów związanych z jakością za pomocą różnych narzędzi i metod. Publikacja jest przeznaczona dla szerokiego grona czytelników zainteresowanych problematyką zarządzania jakością. Ci, którzy dopiero dostrzegli jej znaczenie i chcą w swoich organizacjach zaimplementować odpowiedni system, znajdą w niej cenne wskazówki, od czego trzeba zacząć i jak wybrać najlepsze rozwiązanie, żeby osiągnąć zakładane cele. Natomiast bardziej doświadczeni dowiedzą się, jak doskonalić funkcjonujące systemy zarządzania jakością i integrować je z innymi systemami, aby skutecznie zwiększać konkurencyjność przedsiębiorstwa. Publikacja jest cennym źródłem wiedzy zarówno dla praktyków, menadżerów i pracowników działów zarządzania jakością, jak i studentów różnych kierunków, których program nauczania obejmuje zagadnienia związane z tą tematyką.