Celem pracy jest:1. Krytyczna analiza teorii kompetencji i   zarządzania kompetencjami prowadząca do rozstrzygnięcia dylematów i sprzeczności   definicyjnych oraz terminologicznych. Ustalenie relacji problematyki kompetencji   do teorii kapitału ludzkiego, kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą oraz   zarządzania talentami. Synteza i porządkowanie dorobku nauk o zarządzaniu w   zakresie zarządzania kompetencjami i kompetencyjnych systemów   motywowania.2. Próba stworzenia modelu kompetencyjnego systemu   motywowania syntetyzującego teorie motywowania, w tym zintegrowany model   motywacji. Opracowanie autorskiego modelu kompetencyjnego systemu motywowania   uwzględniającego wzajemne oddziaływanie kompetencji pracowników i strategii   organizacji.3. Konfrontacja teorii z praktyką - analiza uwarunkowań,   przebiegu i skutków wykorzystania metod właściwych dla zarządzania kompetencjami   w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi wybranych przedsiębiorstw (studium   przypadków). Diagnoza mocnych i słabych stron systemów ZKZ w badanych   organizacjach, analiza porównawcza.